-------------------------------------------------------------------

Thursday, February 4, 2010

SENGGUGUT YANG TERUK AWAS!!!

Hari ni saya dekejutkan dengan berita yang sungguh sedih. Adik saya masuk hospital dan terpaksa melalui pembedahan kerana ketumbuhan rahim.
Tak sangka... senggugut yang adik saya alami sejak zaman sekolahnya dulu merupakan petanda awal yang dia sebenarnya mempunyai ketumbuhan dalam rahim.
Saya ingat lagi semasa adik saya sekolah dlu setiap kali dia datang bulan dia mesti ada senggugut yang teruk. KAdang2 tu sampai muntah-muntah. Setiap kali dia sakit dia pasti makan ubat tahan sakit. Hinggakan bagi saya ubat tahan sakit dengan adik saya adalah ibarat teman rapat.
Dulu mak saya selalu kata senggugut ni bila umur dah meningkat akan semakin berkurang. Tapi senggugut adik saya tak pun berkurang.. Ia berlarutan sehingga adik saya masuk UKM. Saya ingat lagi ada ketika dia pernah keluar muntah hijau kerana sakit senggugut. Saya pernah nasihat dia pergi berjumpa doktor pakar tapi dia cuma pergi jumpa doktor biasa sahaja.Mungkin faktor kewangan menjadi sebab.
Selepas grad, adik saya bekerja senggugut dia masih juga tak ada beza macam dulu. Adik saya pernah mencuba berjumpa doktor pakar tapi doktor tak dapat kesan apa masalahnya.
Sampailah semalam merupakan pengalaman ngeri yang saya rasa saya sendiri tak sanggup nak tengok...darah meleleh ke kaki dan yang keluar adalah darah yang berketul-ketul.
Tengah malam tadi terus kami bawa adik saya ke hospital dan tengahari tadi dia selamat membuang seketul ketumbuhan sebesar bola tennis.

KEPADA ADIK KU LISA SEMOGA CEPAT SEMBUH.. KAKLONG HARAP SELEPAS INI SENGSARAMU AKAN BERAKHIR

0 comments:

Post a Comment

Guru & Ibubapa: Siapakah Pendidik Sebenarnya?

 
Tatapan Minda Copyright © 2011